Bryce Canyon en Capitol reef

7 juni 2019 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Dinsdagochtend vertrokken we voor 6 uur uit st George. Dit omdat we naar Bryce gaan én we naar ons hotel in Torrey gaan. Daar kijken we al zolang naar uit.

We hadden op internet bij reisgenie van te voren gelezen dat het slim was om eerst heel het park door te rijden tot het einde en dan zo weer naar beneden te rijden. Dit omdat het dan wat minder druk is bij de punten bovenaan omdat iedereen juist beneden begint. Zo gezegd zo gedaan. We hebben 3 uur gereden tot we aankwamen bij Bryce. Voordat je het nationale park in rijdt kom je door Bryce city. Heel gezellig stadje met allemaal hotels en restaurants. Dus mochten we ooit of terug gaan...

We begonnen dus helemaal bovenaan bij rainbowpoint. Daar hebben we een stuk gelopen naar yovimpa point. Tijdens onze wandeling kwamen we 2 Amerikanen tegen waar we een praatje mee gemaakt hebben. Beide weduwnaar en nu elkaar gevonden. Hij had echt een Amerikaans verhaal over dat hij eens 4 Hollanders tegen kwam en hij toen zei free beer en zij toen helemaal in paniek waren want er waren beren. Geen idee wat we hiermee moesten maar dit is echt typisch zo'n Amerikaans verhaal. Om de haverklap krijgen we zulke gesprekken. Super tof en heel open, maar wat je nu echt aan die info hebt? Haha

Hierna hebben we Black birch canyon overlook, ponderosa, Agua canyon En de natural bridge bekeken. Echt heel mooi en je verbaasd je echt hoe dit allemaal heeft kunnen ontstaan. Dit waren allemaal echt uitzichtpunten en het viel reuze mee met de drukte. Overal konden we zo een plekje vinden terwijl sommige parkeergelegenheden maar uit 4 of 5 parkeerplaatsen bestonden.

Farview point en vervolgens een stuk lopen voor piracy point. Beide ook super mooi. Maar de klapper kwam als laatste. Dit wordt het amphitheater genoemd waar je verschillende uitkijkpunten op hebt. Het mooiste vonden wij Bryce point en inspiration point. We hebben daar ruim een uur rondgelopen. Je kunt echt alleen naar het uitzichtpunt, maar daar kun je alleen kijken vanachter hekken. Mooi, maar komt toch minder over dan door zelf te gaan lopen. Dat laatste hebben wij dus gedaan. Echt prachtig!

Hierna volgde paria view en als laatste hebben we nog sunset point gedaan en vanuit daar een stuk gelopen naar sunrise point. Het begon toen een beetje te regenen maar dat mocht de pret niet drukken. We zagen op weg naar sunrise point een eekhoorntje op een bankje zitten. Rechtop. Echt geweldig en we mochten een hele fotoshoot maken van 'm. Wie ook goed zijn in fotoshoots zijn de Chinese mensen. Wij moeten er zo om lachen. Wij proberen bij ieder fotomoment waar anderen wachten op je om ook daar een foto te kunnen maken zo snel mogelijk klaar te zijn. Zij niet. Van links, rechts, zittend, peaceteken (ongeacht de leeftijd van de Chinees). Dan denk je dat ze klaar zijn maar dan komt de moeder, de zus, de vriendin, de tante en uiteindelijk de vader er ook nog bij. En dat dan ook allemaal in al die poses. Geweldig. Wij hebben nu een aantal keer een foto laten maken door een Chinese en ipv 2 of 3 foto's krijg je dan ook 10 foto's. Hilarisch.

Na deze uitzichtpunten wilden we de Navajo loop trail doen. Vanuit sunrise/sunset. Deze was helaas gesloten vanwege stenen die naar beneden gevallen waren. Jammer, maar lekker optijd naar ons hotel!

​​​​​Wat een gezellig klein dorpje is torrey. Heel veel hotels en restaurantjes. Ons hotel lag vrij achteraan, wat een plaatje! Rond 4 uur kwamen we aan. Receptie was gelijk heel degelijk ten opzichte van de eerdere hotels en motels. En wat een uitzicht vanaf ons balkon! We keken zo Capitol reef in en in de verte zagen we de lama's en paarden staan die bij ons hotel hoorden. Na aankomst zijn we gelijk gaan zwemmen. Wanneer we in de hottub zaten hadden we hetzelfde uitzicht als vanaf ons balkon. Super. In het zwembad nog gekletst met een groepje Amerikanen die elkaar tips aan het geven waren over waar je heen moet gaan etc. Toen wij vertelden dat we op honeymoon waren gingen al die handjes de lucht in 'ooohhh how amazing! Congratulations. We are so excited for you guys! Hilarisch. In Nederland zouden we zeggen doe even normaal maar dit is hun manier van aardig doen haha

Na het zwemmen hebben we ons opgedoft en zijn we in het restaurant gaan eten. Dit keer met voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. De rekening kregen we wel al tijdens het opeten van het toetje, maar daar zijn we inmiddels een heel klein beetje aan gewend. Na het eten over het terrein gelopen. Je kunt daar ook slapen in tipi's, een soort huisjes of van die wagons. Savonds maken ze overal kampvuren. Echt heel gezellig ziet het er allemaal uit. Uiteindelijk zijn we lekker neergestrijkt op ons balkon met het prachtige uitzicht. Super gezellig tot er een enorm beest zat en ik niet wist hoe snel ik naar binnen moest. We hebben nog een spelletje gedaan en zijn toen gaan slapen.

De volgende ochtend ontbeten in het hotel. Eigenlijk hebben we tot nu toe in ieder hotel of motel een gratis ontbijtje gehad. Dat was hier niet. 10 dollar pp. Was helemaal prima en onze buikjes waren weer goed gevuld voor 't volgende avontuur. Op naar canyonlands!