Arches en het schattige huisje in Bluff

9 juni 2019 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

Na de barre tochten van gister die echt heel veel indruk gemaakt hadden gaan we vandaag (donderdag) arches verder bekijken. Gister hebben we de delicate arch bekeken maar er zijn nog veel meer arches. Eerst ontbeten nog in ons hotel Moab Valley inn. Was voor de verandering een ontbijt met iets anders dan alleen geroosterde boterhammen. Je kon zelf wafels maken en ze hadden muffins. Voor de verandering hebben wij weer van alles meegenomen haha de yoghurtjes en muffins zitten weer in de tas hoor :)

Vanaf ons hotel is het naar arches maar ongeveer een half uur rijden. We zijn weer helemaal achteraan begonnen bij de devils garden trail. Op deze trail zijn we eerst naar landscape arch en partition arch gelopen (2.6 km) en op deze trail zijn we nog afgeslagen naar de pine tree en tunnel arch. In die pine tree kon je echt gaan staan en daar waren we zo goed als alleen dus dat was echt heel mooi. Tunnel arch vonden wij een mhawtje maar op een bepaald moment ben je ook verwend met wat je al gezien hebt. Alles bij elkaar zijn we 1.5 uur onderweg geweest. Op naar de volgende!

We zijn toen naar skyline arch gereden. Deze zie je al vanaf de parkeerplaats maar we zijn er naar toe gelopen wat ongeveer 600 meter was. Alle arches zien er anders uit omdat de gaten anders zitten of de bogen anders zijn.

Vervolgens zijn we doorgereden naar sand dune arch. Dit zou een klein stukje lopen zijn dus hadden al onze spullen in de auto gelaten (inclusief water). Bij de bordjes over de afstand naar de arch stond er ook de broken arch bij. Dit leek ons ook mooi en was 2.1 km lopen. Dat konden we wel even doen dachten we. Het was inmiddels echt al heel warm en je liep over een open vlakte zonder schaduw en deels een zandpad wat niet zo fijn liep. Op de terug weg zouden we dan afslaan naar de sand dune arch. Klein stukje heb ik deze trail nog gelopen, maar ik voelde me ineens echt niet goed. Slap en duizelig. Ik ben dus snel terug gegaan naar de auto en heb daar wat gegeten en gedronken in de airco. Dat hielp gelukkig wat. We hadden nog een paar uitzichtpunten op 't lijstje staan maar we hebben alweer zoveel uur gewandeld dat we het allebei eigenlijk even gehad hadden. Wat we nog perse wilden zien was de delicate arch maar dan vanaf het uitzichtpunt. Dus niet wat wij gister gelopen hebben maar vanaf een afstand. Nou we zijn heeeel blij dat we hem gelopen hebben want dit uitzichtpunt is 38 keer niets. Je ziet 'm heel in de verte en alle mensen die er heen gelopen zijn die staan er natuurlijk in dus je krijgt nooit een mooie foto zonder mensen. We zijn vervolgens nog naar de double arch trail gereden. Wat een hectiek. Dikke file met auto's. Dit hadden we nog niet eerder gezien. Op de een of andere manier is heel de magie van de natuur weg als er 91829 auto's in een rij staan te wachten en er vervolgens een miljoen mensen in die arch staan. We hebben daarom lekker gezwaaid nadat we door die file heen waren en zeiden tegen elkaar dat we lekker naar ons leuke huisje in Bluff gingen. We zijn nog wel langs de balanced rock en de courthouse towers gereden om alles toch gezien te hebben.

Hierna zijn we doorgereden naar de willow street cottages in Bluff. Onderweg kwamen we er achter dat er een uur tijdsverschil was dus we zouden vroeger aankomen dan de in check tijd. We wisten niet zeker of dat kon. Bij deze huisjes zit namelijk geen receptie. We kregen de code toegestuurd via mail. Waren heel benieuwd hoe dit allemaal zou zijn. Onderweg begon het ineens te regenen en van 34 graden gingen we ineens naar 16 graden. Wanneer we in Bluff arriveerden was het weer 32 graden. Omdat we te vroeg waren zijn we nog even gaan tanken en hebben we daar nog wat drinken en wat lekkers gekocht. In het tankstation zat een hele bowlingbaan. Aparte wezens die Amerikanen.

De eerste dag dat we rond reden met onze auto zagen we een camper van cruise America. Heel herkenbare camper met afbeeldingen erop. Uurtje later zagen we hem weer ergens anders staan. Ik zei toen nog: ooh daar heb je 'm weer! Marco moest toen al lachen want die had natuurlijk al lang door dat die maatschappij campers verhuurd en dat dus niet dezelfde was. Gedurende de reis zijn we er ongeveer 80393 tegen gekomen. Iedere keer als we er onderweg een zien zeggen we eeeejj daar heb je ze weer. De cruisjes! En een lol dat we hebben haha

We kwamen aan bij het huisje en het was precies zoals op het plaatje op internet! 2 schattige huisjes naast elkaar met een leuk tuintje erbij. De code werkte en van binnen zag het er ook heel mooi uit. Er stond een kaartje klaar voor ons geschreven met veel gelukwensen vanwege ons huwelijk. Er naast stond een snoepbuis met hartjes. Super lief. Echt een aanrader. We zijn even buiten gaan zitten maar zonder zwembad was dit echt te warm. Tuintje uitlopen en daar was dan een restaurant. Tot nu toe lekkerste keer dat we ergens gegeten hebben. Ze hadden een vuur/buitenoven in de tuin staan waar ze alles op bereidden. Dat kon je ook echt wel proeven. Hierna zijn we voor het huisje lekker gaan zitten met een drankje en een spelletje ganzenbord. Heel gezellig avondje. Wij hebben ook zo gelachen om Hans (en grietje). In het restaurant werd je naam opgeschreven voor als er een tafeltje vrij kwam dan riepen ze je naam om. Een op het uiterlijk echt Nederlands uitziende man werd geroepen met de naam Hans. Toen we savonds voor het huisje zaten en in afwachting waren van wie onze buurtjes waren was het bij iedereen die langs liep: '' daar zijn ze''. Als ze dan doorliepen was het ' 'ohnee het is toch echt hans (en grietje)' '. Waarschijnlijk had je erbij moeten zijn om dit grappig te vinden maar gezellig was het zeker!

Snachts onweerde het heel hard maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben van ongeveer 22 uur savonds tot sochtends 9 uur geslapen. Hadden het nodig denken we.. Iedere ochtend zo vroeg opstaan is ook niet echt standaard in een vakantie natuurlijk. We hebben 's ochtends lekker voor het huisje ontbeten met boterhammetjes en croissantjes en zijn toen op ons gemakje aangereden. Ook wel eens lekker zo op 't gemakje.